Ολοένα και συχνότερα διαβάζουμε το πόσο αναγκαίο είναι να βελτιστοποιούμε τις ιστοσελίδες και τα e-Shops, να εφαρμόζουμε δηλαδή τακτικές SEO.
Για πολλούς κατόχους ιστοσελίδας αυτές οι ενέργειες φαντάζουν ίσως περιττές και σκέφτονται - «αφού δουλεύει η ιστοσελίδα μια χαρά» - ή - «αφού η ιστοσελίδα είναι καινούργια τί παραπάνω χρειάζεται» - και ορισμένοι ακούγοντας όρους όπως SEO, keywords, User Experience, User Interface, Title tags σκέφτονται πως είναι ενέργειες που αφορούν μόνο τους μεγάλους ομίλους επιχειρήσεων ή και ακόμα πως αφορά «μια νέα αποστολή της NASA.»
Η αλήθεια είναι ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει. Το SEO αφορά συγκεκριμένες ενέργειες που στόχο έχουν να καταστήσουν οποιαδήποτε ιστοσελίδα «ορατή» στον αλγόριθμο της Google, ώστε κάθε φορά που κάποιος αναζητά μια υπηρεσία ή προϊόν σχετικό με αυτό που προβάλλετε στην ιστοσελίδα σας, ο χρήστης αυτός να βλέπει την ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων και άρα να επισκέπτεται την ιστοσελίδα αυτή.
Δεν έχει σχέση λοιπόν τόσο με το εάν η ιστοσελίδα είναι καινούργια (που καλό θα ήταν ως στρατηγική SEO), ούτε κάποιοι θέλουν να σας βάλουν στα έξοδα (απεναντίας θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις σας) και τέλος το SEO δεν είναι πυρηνική φυσική, αλλά στρατηγική marketing και μάλιστα κάποιες βασικές παρεμβάσεις SEO είναι απλές και μπορείτε να τις κάνετε και μόνοι σας.
Τα ερωτήματα όμως παραμένουν για τους περισσότερους κατόχους ιστοσελίδας «Γιατί τώρα να πρέπει να βελτιστοποιήσω τη σελίδα μου; Τόσα χρόνια πώς έβρισκαν την ιστοσελίδα; Μια χαρά τη βρίσκει η Google τη σελίδα και την εμφανίζει. Αυτά είναι για τις μεγάλες εταιρείες, εγώ που έχω μια απλή σελίδα τί τα χρειάζομαι όλα αυτά;»
Το θέμα είναι ότι τα χρειάζεστε, όσο απλή σελίδα και να έχετε. Και εάν δεν το κάνετε εσείς, σίγουρα τη SEO στρατηγική θα την εφαρμόσει ο ανταγωνιστής σας. Και επειδή τώρα εμφανίζεστε στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της Google (αν και χωρίς ενέργειες SEO αποκλείεται στην πρώτη ή ακόμα και στη δεύτερη), αυτό δεν σημαίνει ότι θα διατηρήσετε αυτή τη θέση. Καθημερινά, δεκάδες ιστοσελίδες, παρόμοιες με τη δική σας, «βγαίνουν στον αέρα» και μαντέψτε: είναι καινούργιες και έχουν SEO.
Άρα τί πιστεύετε ότι θα συμβεί με τη δική σας;
Για τις ανάγκες αυτής της ερώτησης θα χρησιμοποιήσουμε μια αναλογία.
Έστω λοιπόν πως έχετε μια καταπληκτική συνταγή από τη γιαγιά σας για την πιο τέλεια μηλόπιτα του κόσμου - ή την δεύτερη πιο τέλεια μηλόπιτα - και την πουλάτε σε ένα γλυκύτατο μαγαζάκι. Όμως πολλά άλλα μαγαζάκια ή μεγάλες αλυσίδες αρτοποιείων πουλάνε μηλόπιτα. Οι πιστοί σας πελάτες έρχονται στο μαγαζί σας, αλλά δοκιμάζουν και από τους άλλους φούρνους που έχουν και μεγαλύτερη ποικιλία. Από την άλλη, δύσκολα έρχονται νέοι πελάτες στο μαγαζί σας και κάποιοι μπορεί να φτάνουν μέχρι την εξώπορτα και δεν μπαίνουν μέσα να δοκιμάσουν την τέλεια συνταγή σας.
Επομένως, χρειάζεται να λάβετε μέτρα. Μια διαφήμιση θα βοηθούσε ίσως να φέρει νέους πελάτες μέχρι την εξώπορτα του μαγαζιού σας, αλλά από εκεί και πέρα η εικόνα του μαγαζιού σας είναι αυτή που θα τους πείσει να μπουν μέσα και να ψωνίσουν.
Επομένως, μια ανακαίνιση στο εσωτερικό του μαγαζιού σας, ή έστω ένα νέο χρώμα στους τοίχους θα βοηθούσε για μια γρήγορη αλλαγή. Μια νέα συσκευασία για την μηλόπιτα σας, μια σύγχρονη μηχανή παρασκευής καφέ ή ακόμα και να προσθέσετε κάποια τραπεζάκια για αυτούς που έχουν χρόνο να καθίσουν, είναι και αυτά κάποια σωστά βήματα. Επίσης, θα μπορούσατε να κάνετε και κάποιες αλλαγές, ώστε οι πελάτες σας να σας προτιμούν, τόσο επειδή αισθάνονται όμορφα στο μαγαζί σας (θα βάζατε ωραία μουσική; ίσως μαξιλαράκια στις καρέκλες;), όσο και επειδή είναι εύκολο να δουν και να επιλέξουν το ιδανικό για αυτούς κομμάτι μηλόπιτας ( μια μεγάλη και καθαρή βιτρίνα;).
Θα σκεφτόσασταν επιπλέον να βελτιώσετε την ταχύτητα εξυπηρέτησης σας, αφού σίγουρα κάποιοι πελάτες σας βιάζονται ή είναι ανυπόμονοι, οπότε δεν έχουν καμία διάθεση να περιμένουν στην ουρά μέχρι να εξυπηρετηθούν (θα προσλαμβάνατε επιπλέον προσωπικό; θα αγοράζατε μια γρήγορη ταμειακή μηχανή;)
Επίσης, θα χρειαζόταν να προβείτε και σε κινήσεις που θα αναβαθμίσουν και την εξωτερική εικόνα του μαγαζιού σας, αλλά με γνώμονα πάντα να ικανοποιήσετε τις ανάγκες των πελατών σας και να τους δημιουργήσετε μια θετική πρώτη εντύπωση. Άρα, θα εξασφαλίζατε χώρο στάθμευσης; θα βελτιώνατε την εξωτερική βιτρίνα του μαγαζιού σας; θα βάζατε φωτάκια και συμπαθέστατα φυτά;
Πάντως κάτι θα κάνατε και σε αυτό.
Σίγουρα, ό, τι και να κάνατε από τα παραπάνω, θα αναβαθμίζατε την εικόνα του μικρού σας μαγαζιού, ώστε οι πελάτες σας να έρχονται για τη συνολική εμπειρία, την αίσθηση που αυτό αποπνέει, την άριστη εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν, τη σιγουριά ότι όντως αγαπάτε το μαγαζάκι σας και το φροντίζετε και θα σκέφτονταν ότι προφανώς την ίδια αγάπη θα δείχνετε και στην παρασκευή της μηλόπιτάς σας.
Θα κάνατε λοιπόν αρχικά παρεμβάσεις στο ίδιο το οίκημα που στεγάζει την επιχείρησή σας και όχι μόνο αυτό, αλλά θα έπρεπε να συνεχίζετε συστηματικά να κρατάτε την ίδια άψογη εικόνα του μαγαζιού σας, δηλαδή να το καθαρίζετε συχνά, να ποτίζετε τις γλάστρες για να μην μαραθούν τα υπέροχα φυτά στην πρόσοψη και να διατηρείτε το ίδιο επίπεδο φιλικής εξυπηρέτησης προς τους πελάτες σας. Γιατί εάν για λίγο αμελήσετε την εικόνα του μαγαζιού σας, τότε οι πιστοί σας πελάτες θα δυσαρεστηθούν και θα πάνε στο απέναντι ζαχαροπλαστείο που είναι πάντα καθαρό και λαμπερό ( και έχει και αυτόματο πότισμα για τον κήπο του).
Εάν λοιπόν το γλυκύτατο μαγαζάκι με τις μηλόπιτες είναι η ιστοσελίδα σας, τότε όλες οι παρεμβάσεις που αναφέραμε ότι θα κάνατε είναι για το SEO. Και επειδή ακριβώς αφορούν το οίκημα της επιχείρησής σας τις ονομάζουμε οργανικές αλλαγές.
Επομένως, εάν και μόνο εάν η ιστοσελίδα σας έχει αυτές τις οργανικές παρεμβάσεις και συνεχίζει να τις έχει και να τις συντηρεί σε συστηματική βάση, μόνο τότε η GOOGLE, με τους δεκάδες αλγορίθμους της που αξιολογούν διαφορετικά κριτήρια σε κάθε ιστοσελίδα, αποφασίζει πως η ιστοσελίδα σας είναι πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε να θεωρηθεί «άξια επίσκεψης» και την εμφανίζει ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. BINGO!
Και επειδή δεν γνωρίζουμε μόνο να γράφουμε ιστορίες για μηλόπιτες, παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τις βασικές αρχές του SEO.
Το SEO - Search Engine Optimization - αφορά μια απαραίτητη στρατηγική marketing προκειμένου να εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στις υψηλές θέσεις αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης και ειδικά της Google.
Το SEO θεωρείται το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο που επηρεάζει τη θέση στην οποία εμφανίζεται οργανικά η ιστοσελίδα και ενίοτε κρίνεται σημαντικότερο από τις διαφημίσεις. Προφανώς, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας ή SEO στόχο έχει την αύξηση της επισκεψιμότητας της σελίδας και συνεπώς την επακόλουθη αύξηση των πωλήσεων.
Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, όπως αποδίδεται το SEO στα ελληνικά, επιλέγεται ως στρατηγική marketing, αλλά δεν ταυτίζεται με το digital marketing. Αφορά περισσότερο καίριες παρεμβάσεις στην αναβάθμιση της ποιότητας λειτουργίας και περιεχομένου της ιστοσελίδας, ώστε να αναγνωριστεί το περιεχόμενό της ως ασφαλές, ποιοτικό, σχετικό με τις αναζητήσεις των χρηστών και τέλος να θεωρηθεί η ίδια η ιστοσελίδα ως έγκυρη και λειτουργική.
Οι παρεμβάσεις SEO είναι στοχευμένες και αφορούν την κάθε ιστοσελίδα ξεχωριστά. Πρόκειται για συγκεκριμένες τεχνικές βελτίωσης μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop, ώστε να ανταποκρίνονται στα κριτήρια των αλγορίθμων που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης προκειμένου να τα ταξινομήσουν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων. Προϋποθέτει αναλυτική έρευνα του ανταγωνισμού (competitor analysis), βαθιά γνώση του προϊόντος και αναλυτική έρευνα του τρόπου με τον οποίο αναζητά τις πληροφορίες το αγοραστικό κοινό.
Χρησιμοποιούνται ποικίλες τακτικές SEO που όλες τους ωστόσο δεν είναι θεμιτές και ενώ φαίνεται ότι αποφέρουν κάποια θετικά αποτελέσματα, αυτά είναι προσωρινά και στην ουσία υπονομεύουν τη λειτουργία της ιστοσελίδας και την αξιοπιστία της. Οι ορθές βελτιστοποιήσεις που συμπεριλαμβάνονται στις ενέργειες SEO πραγματοποιούνται τόσο στη δομή της ιστοσελίδας (on page SEO), όσο και σε τομείς που δεν αφορούν την ίδια την ιστοσελίδα (off page SEO).
Το SEO στην πραγματικότητα είναι μια επένδυση για την κάθε εταιρεία και για να αποδώσει μακροπρόθεσμα χρειάζεται διαρκή ανατροφοδότηση. Επειδή μια ιστοσελίδα θα βρεθεί στις αρχικές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης δεν σημαίνει ότι και θα παραμείνει εκεί. Απαιτείται συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια όπως και συστηματική ανανέωση προκειμένου να εδραιωθεί μια ιστοσελίδα στις υψηλές θέσεις των μηχανών αναζήτησης.
Αναμφίβολα το SEO προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα , τα οποία είναι απαραίτητα για κάθε ηλεκτρονική επιχείρηση προκειμένου να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και να αυξήσει την επισκεψιμότητά της. Συγκεκριμένα:
Στην TRP γνωρίζουμε και εφαρμόζουμε με επιτυχία όλες τις ορθές πρακτικές για SEO. Είμαστε μια έμπειρη ομάδα που μπορούμε να αναλάβουμε στο σύνολο της την ιστοσελίδα σας και να επιτύχουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα αξιοσημείωτα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Συμμεριζόμαστε την αγωνία σας για να ξεχωρίσει η ιστοσελίδα σας και μπορούμε υπεύθυνα να αναλάβουμε τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας. Αν σας ενδιαφέρει πραγματικά η ηλεκτρονική σας επιχείρηση και αναζητάτε ένα ικανό συνεργάτη να σας βοηθήσει να αποδώσει η προσπάθεια σας επικοινωνήστε μαζί μας. Είμαστε έτοιμοι να σας βοηθήσουμε.